torsdag 8 januari 2009

Torsdag

Klockan är strax efter tre och jag har städat i fyra timmar! Dammtorkat, dammsugat och skurat varje liten fläck och pinal - jobbigt! Men skönt oxå, att det är gjort! Nu är det bara den andra våningen kvar men den orkar jag helt enkelt inte ta mig för idag, det får bli imorgon.

Under lunchen idag satt jag och läste ur "Gå ner i vikt och rena kroppen med detox" av Ulrika Davidsson och kom fram till att man helst ska börja göra en detox i slutet av veckan eftersom man kan bli otroligt trött. För mig spelar det ju ingen större roll eftersom jag är arbetslös men för min sambo kan det bli värre som jobbar. Så vi skjuter upp starten till torsdag nästa vecka. Ganska bra oxå, för då hinner man verkligen förbereda sig ordentligt - det behövs kan ja lova!

Det är ju inte direkt liiite grejer som ska inhandlas... Som tex: juicepress, olika tillskott och all mat!! För vissa av ingredienserna har man ju aldrig ens hört talas om...! Blir en tripp till hälsokosten imorrn, när jag fått pengar. Det är tur att man har en bok man kan använda sig av, den verkar vettig och det finns massor av bra recept. Jag känner mig faktiskt väldigt peppad inför det här, det ska ärligt talat bli skönt att äntligen ta tag i det här på allvar. (hoppas peppen håller i sig bara...!)

Nu ska jag återgå till inköpslistan som jag började med igår - den börjar bli låååång...!

1 kommentar:

  1. Va kul att du hittat oss oxå! Den där boken låter ju toppen, tror jag måste skaffa den oxå... kanske vore nåt att testa, en detox! Rensa ut all onödig skit man har i kroppen och försöka sig på en nystart i näringsväg! :D
    Kramkram!

    SvaraRadera