torsdag 22 januari 2009

Första detox-veckan...

...är avklarad och vecka nr 2 är nu påbörjad!

Helt otroligt att jag har fixat en hel vecka med kaninmat, nada godis och inte ens en liten gnutta rött vin. Trodde det skulle gå åt skogen faktiskt. Jag är ju tyvärr inte den som brukar avsluta det jag påbörjar, och hade jag varit själv hade jag nog inte gjort det heller. Men tack vare min söta sambo som peppat mig har jag lyckats.
Och nu är det bara 1 vecka kvar tills Fas 2 börjar. Då får man börja lägga till mer i kosten, som tex kyckling, fisk, räkor m m. Det ska bli mumsigt! För jag kan säga att jag definitivt inte är en vegetarian. Skulle aldrig för mitt liv ge upp en ugnsstekt fläskfilé á la Ante, no way! Men det finns ju gränser, man behöver inte äta kött sju dagar i veckan...! Det finns ju så mycket annat, har vi märkt.

Och det bästa av allt - det händer verkligen något i kroppen! Jag känner mig piggare, fräschare och framförallt mindre svullen! Det har ju varit mitt största problem. För hur roligt är det när man ser ut som om man var gravid i 9:e månaden p g a en massa luft?! Inte alls roligt... Men faktum är att det är borta nu! Visst är det lite bubbligt ibland, men inte alls som förut...
Idag när jag gjorde mig i ordning och tog på mig jeansen, satt dom helt plötsligt löst!!! Har gått runt med ett leende på läpparna hela dagen... Folk måste ha trott att ja gått på nåt, ha ha!

Det kommer att bli ett rent nöje att gå in på vecka nr 2 =)

Nu är det snart dags för middag och idag blir det en
härlig grekisk sallad med svarta oliver och fetaost - min favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar