fredag 23 januari 2009

Härliga helg...?

"Det är så underbart när fredagen kommer, när man verkligen får känna att det är helg efter en hård arbetsvecka. Man lagar lite extra god mat, tar ett glas rött, lite småplock, tänder en hög ljus och en massa mys i soffan med mannen..."

För typ en månad sen hade allt detta varit sant. But the reality is another...

Istället känner jag ingen skillnad alls på fredag eller onsdag eller tisdag längre, eftersom alla dagar ser ungefär likadana ut för mig som är "ledig" (helt ofrivilligt bör sägas)
Maten idag blev, inte helt oväntat, en sallad. Surprise! Har nu i nio dagar ätit sallader till lunch (och vissa middagar) Så varierat som möjligt men efter ett tag tryter fantasin. För hur mycket kan man variera en sallad egentligen?? Det blev helt enkelt: En för mycket! Smaken av gräsmatta fick mig att ge upp! Allt slutade med att det blev en skål med sojamjölk och detox-müsli till middag, en banan till efterrätt och ett glas läskande citronvatten istället för ett glas rött.

Så nu sitter jag här i soffan, hungrig och helt själv eftersom mannen fick rycka ut på jobb. Det enda som är sant är dom tända ljusen... Oh my god, va synd det är om mig nu!! * ;) *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar