onsdag 28 januari 2009

Pust och stön...

Efter skidåkning två dagar på raken känner jag verkligen av att min rygg och nacke existerar igen... Det är nog bara blodcirkulationen som kommit igång på allvar men det har en tendens att göra ont! Fast på ett "bra" sätt såklart. Skidåkning gör verkligen underverk med kroppen: kondition, styrka och smidighet på samma gång. Det är speciellt bra om man har problem med rygg och nacke, så länge man har rätt utrustning och rätt teknik! Annars kan det, om man har otur, bli värre...!
Men idag tog jag en halvtimmes promenad istället. Sen körde jag "Platt mage, stark rygg" i 30 minuter, som jag har på dvd. Smidigt som tusan om man inte orkar gå på gymmet, man använder sin egen kropp som vikt helt enkelt! Därefter 15 minuters stretch och 15 minuters avslappning. Skönt...

Dagens frukost: Ett glas ljummet vatten med pressad citron. En skål med skivad banan, detox-müsli, några russin och sojamjölk. En kopp grönt te.
Dagens lunch: Sallad (surprise!) Fast egenkomponerad den här gången. Vanlig grönsallad, gurka, en tomat, en avokado, en riven morot, lite färsk spenat, några soltorkade tomater, några oliver, lite fetaost, lite majs, purjolök, en halv näve sockerärter och två st feferoni. Olivolja, vinäger och lite italiensk salladskrydda. Mums!

Mellanmål: En banan (än så länge)

------------------------------------------------

Å så en bild på mina nya, fina gardiner!! Hittade dom i en liten affär som satsar på inredning här i stan (kommer inte på namnet nu) Dom kostade lite extra men det va det värt, för dom är sjukt snygga i köket!! =) A tog fram symaskinen på studs och började sy... Ja, det är hans bit ;)


1 kommentar:

  1. Vilken händig karl du har! En sån skulle jag å behöva eftersom jag är helt gåvlös med nål och tråd, med eller utan maskin. Men det är tur det finns färdigsydda gardiner även. Dina nya var riktigt schnygga..det är kul att kosta på ibland för att få ngt man verkligen är nöjd med.

    SvaraRadera