torsdag 15 januari 2009

Detox Dag 1 - Fas 1

Japp, då var man igång då!

Jag å A lyckades fixa ihop listan med indredienser igår och vi hittade nästan allt. Men det är inte så svårt att improvisera om något inte skulle finnas heller. Och tro det eller ej, det blev inte så dyrt som ja trodde. Gäller att man är noga när man väljer så går det bra.

Vid den här tidpunkten har jag iofs bara hunnit med frukosten än så ikväll ska ja får väl uppdatera dagen som gått ikväll.

Frukost: Mangodessert - en mogen mango och en banan som jag skar i bitar. Sen skulle det vara blåbär, men dom vi hade i frysen smakade inte bra så dom hamnade i bingen. Tog några russin istället. Ja, å så rörde jag ner dom i en skål och åt helt enkelt. Som om ja skulle ha ätit vilken gröt eller yogurt som helst, fast det bara var frukt. Ganska gott faktiskt. Men nästa gång ska ja vara mer noggrann när jag köper mango. Den ska vara mogen, väldigt mogen, annars smakar den lite skumt.

Hmm... Vet inte om det är detoxen men jag känner mig lite skum i kroppen, typ knäsvag...och lite snurrig. Märkligt...

Det gäller ju att man äter ordentligt av mellanmålen som står i boken, så man inte blir helt apatisk! Det finns ju hur mycket som helst som man får äta obegränsat av och det är ju bra. Och mycket vatten, minst 2 liter om dagen. Viktigt!!

Nu ska ja försöka ta mig till coop och handla lite till detox-brödet, men det kan bli kämpigt känner jag. Dessutom är det -18 här nu, brrrrr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar