söndag 18 januari 2009

Hoppsan!!

Ta allt som jag skrev i det förra inlägget och vänd på det. Uppochner, utochin, bakåfram, ja, vilket håll som helst. SÅ blev den resterande dagen och kvällen. Alltså inte alls som det lyckliga liv jag beskrev...

Efter min 40 minuter långa promenad efter lunchen gick jag in i väggen, bokstavligen. Helt slut! Orkade knappt lyfta armarna och huvet kändes minst 10 kg tyngre! Åt frukt och drack vatten för livet men inget hjälpte. Efter en jätte god middag (grillad sparris med tomat salsa) trodde jag att det skulle ge med sig. Näe. Fortfarande sjukt trött och irriterad. Kan ha med det sötsug som så lägligt satte in, just då. Jag blev en apatisk, dreglande zombie!
Den kvällen gick vi å la oss elva och sov till halv tio förmiddags - behövligt!!
Idag hade jag återhämtat mig, hyfsat iallafall. Lite svag och trött fortfarande men ganska bra ändå. Maten igår och idag har varit sådär. Vissa bra och andra... inte fullt så bra. Men det är ju ändå roligt! Att få testa nya saker och framförallt sina gränser. Mycket lärorikt. Och väldigt märkligt, hur kroppen reagerar så starkt på en sån sak som att förändra kosten. Ganska häftigt...

Ikväll kom dock energin tillbaka och vi lyckades äntligen med detox-müslin. Provsmakade den alldeles nyss med lite soyamjölk och några russin i.
Riktigt smarrigt...!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar