onsdag 21 januari 2009

Dagens...

När disken är diskad och tvätten hängd, vad gör man som hemmafru då??

Jo då gör man en halsduk! Kom på idén när jag har tränat, långa promenader, joggingturer och skidåkning t ex. Det kan ju vara väldans kallt å man ju gärna vill ha nåt runt halsen för annars skulle man frysa ihjäl! Men när man tränar vill man ju helst ha lite space runt halsen, inte en halsduk som antingen är 5 meter långa eller lika stora som en tröja. För hur får man in en sån innanför en jacka...? Så då drog jag ett gammalt pannband runt halsen å upptäckte att det va ganska bra, förutom att den blev lite väl tät (de flesta är ju ganska tjocka) Men formen va perfekt! Inget som hängde å slängde och mycket plats innanför jackan!

Jag tog en gammal halsduk (ganska tunn fleece) och klippte den ungefär i samma storlek som det pannband jag använde förut (eller så stor man vill) å sen syr man ihop den! Busenkelt!!

(jag är nog inte den som födde idén, men bra jobbat ändå tycker jag)

2 kommentarer:

  1. Men du :o) Vilket duktig hemmafru du är Hannis. Miss you! Kramar!!

    SvaraRadera
  2. Hihi, ja, den är jättegod!! Och inte speciellt onyttig!! :D Kramkram!!

    SvaraRadera