torsdag 19 februari 2009

Vinter = Skidor!

Jag har alltid varit negativ när det gäller vintern, kallt å jävligt! Men i år har jag återupptäckt några saker som ger vintern ett stort + i kanten. Bl a för det så otroligt vita och vackra vinterlandskapet vi har har fått i år och skidor!!

Jag har blivigt helt besatt! Har alltid gillat att både åka och titta på skidor men nu har jag fått ett betydligt större intresse. Kanske beror det på att skidåkningen för min egen del har tagit fart igen och för att det just nu går så otroligt bra för Sverige (åtminstone i skidskytte) som gör att det bli så skoj! Hur som helst så är det det både den perfekta träningen och det perfekta soff-liggar-nöjet just nu.

Ok, alpina VM blev en total flopp! Har aldrig varit med om ett så fruktansvärt tråkigt VM. Den enda som hade chans var Jessica Lindell-Vikarby som tyvärr blev skadad, resten kan hoppa i sjön... "Branta backar är inte min grej..." Eeh, va? När man åker utförs är branta backar en ganska naturlig del, eller? Den vann i klassen: sämsta ursäkter.

Idag börjar VM i skidåkning oxå. 10 km klassisk stil. Inget jag tycker är speciellt intressant i vanliga fall och nu när typ en hel hög är sjuka blev det genast ointressantare... Hoppas dom frisknar till till kommande distanser!

Men däremot i skidskytte (som är min absoluta favorit) har jag inte behövt bli besviken (nästan) en enda gång! Vi har ju ett guld och ett silver! Såklart hoppas vi att Bergman och Ferry frisknar till framöver, för två medaljer är ju bara början!

Nu hoppas jag mest på att tempraturern ska kliva uppåt några steg så jag oxå får ta på mig skidorna å dra nåra rundor! Det kryper i skidåkarkroppen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar