tisdag 24 februari 2009

Är det vår nu???

+ 1,5 grader och strålande solsken - det nästan så man kan tro det iallafall. Och vad passar inte bättre då än en promenad in till staden för en kort shoppingtur. Helt underbart! Fick dock byta kläder när jag kom hem eftersom jag klätt mig nästan lika varmt som om det vore tio minusgrader ute...! Och jag valde nog helt rätt tid att gå för nu har det mulnat igen totalt... Ja ja, fick iallafall en liten föraning om vår och det räcker för att jag ska va glad hela dagen =)

När jag gick hem mötte jag en helt okänd, manlig cyklist som precis när han cyklade förbi mig sa: "Ha en trevlig dag!" Högt och tydligt. Jag blev aningen paff men fick iallafall ur mig "Tack detsamma" När jag gått över bron kommer en annan, helt okänd, manlig cyklist bakifrån som säger "HEJ!" precis när han cyklar förbi. Eeh...?? Resten av vägen hem tycker jag (inbillar jag mig?) att alla som passerar typ tokstirrar på mig och ler. Hmm... Antingen såg jag sjukt rolig ut i min vinterklädsel i "vårvädret" kanske, eller så har solen samma inverkan på folk som månen sägs ha. Eller? Hursomhelst är det ju ändå ganska trevligt med lite spontanitet tycker jag. Vi människor har ju en tendens att alltid vilja vara så förbaskat anonyma jämt. Alla tittar ner i backen och vill helst försvinna när man möts... Så jag ska baske mig börja köra samma stil, titta på alla man möter och bara le och kanske (om man känner sig lite extra spontan) fälla en kommentar som "Ha en trevlig dag" eller nåt. Ha ha, det ska bli spännande att se vilka reaktioner man får =)
Dagens fynd:

Handgjorda glas från Indiska. Har dreglat över dessa hur länge som helst och idag tog jag steget... Helt underbara! Nu är köket snart komplett =)

Jag har ju dille på ljuslyktor av olika slag och dessa kom jag över på Coop faktiskt!

Ett par nya skidhandskar! Välbehövligt... På rea dessutom - tjäna man!

1 kommentar:

  1. Såna där "små" kommentarer, eller ett enkelt hej muntrar ju upp vilken tråkig (& solig med för all del) dag som helst! Mer såna människor borde vi ha omkring oss!

    SvaraRadera