lördag 21 februari 2009

Äntligen...!

Gissa en som fick storflinet i ansiktet när Mr A kom upp till sängen efter att ha hämtat tidningen och sa: "Vet du, det är bara -2 grader ute nu..." Jag, som i princip har sovit med pjäxorna på utipåfallatt, formligen flyger ner till frukosten. Jiihaaa! Och såklart färtärdes den framför tvn till herrarnas masstart i skidskytte, den perfekta uppvärmningen helt klart! (synd bara att det inte gick så bra för dom men kul ändå)
Helt underbara spår men inte helt otippat tyckte jag att ja hade för dåligt fäste och fick efter en påvallning betydligt bättre fäste men desto sämre glid. Jäklar va man fick kämpa...(att jag aldrig lär mig...) Gick inte så bra som förväntat men superskönt ändå! Fick ju äntligen stilla min skidåkar-abstinens och det var huvudsaken.

Nu har bättre hälften dragit iväg på företagsbjudning bestående av middag och hockey på ladan. Trevligt!
"Nä men, ska fröken sitta hemma själv ikväll?"
Nix pix knickedix, det ska hon inte! För Helén, som inte heller ville sitta hemma själv en lördagkväll när gubben skulle ut å slira, och jag slog våra kloka huvuden ihop och bestämde en middag på O´Learys klockan sju. M y c k e t bra idé om ni frågar mig =) Sen lär vi väl slå vi oss ihop med dårarna men först lite hederligt girltalk över några glas rött och en mumsig köttbit. Nice.....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar