onsdag 25 februari 2009

Bio!!

Jajamen, ikväll ska jag, Mr A och hans familj på bio. Och det är ingen mindre än...

Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor"

...som vi ska se. Och eftersom han är född i Skelleftehamn så har den premiär i just Skelleftehamn ikväll och i resten av landet på fredag. Nu är det så här att jag är en av få (?) som inte har läst hans böcker och går därför dit helt ovetandes om allt. Eller, jag har ju såklart läst på vad den handlar om i stort. Många säger att man absolut inte kan se en bokbaserad film utan att ha läst boken, men jag anser att det går alldeles utmärkt. Dom är ju ändå inte likadana, eller...? Ja det får jag nog aldrig veta men jag har sett många bokbaserade filmer, bl a Sagan om ringen-trilogin utan att ha läst böckerna, och det gick bra. Ok, det är lite skillnad kanske men hursomhelst ska det bli väldigt skojigt!

1 kommentar:

  1. Tror det kan vara bättre att ta det i den ordning du gör, film först och sen bok. För oftast blir man ju tyvärr besviken på filmerna...men jag ska se den till veckan iallafall, och du MÅSTE läsa böckerna. Annars missar du sjukt bra läsning!

    SvaraRadera