torsdag 21 maj 2009

Mjukstart...?

"Aaah va grett att börja på en fredag å sen äre helg lixom, helt gröngöling på stället är man ju oxå så det blir nog ganska lugnt trots reparationsstopp" HA, ack så jag bedrog mig...

En skitnervös jag smyger in i fikarummet cirkus tjugo över sex, hälsar på alla och svarar på lite frågor från några nyfikna... Dom verkar trevliga, bra! *puh*

Kvart i sju beger vi oss ut till verkstan, jag tror att vi ska meka lite lugnt med tanke på den tidiga timmen - men icke. Ute på jobb direkt! Så på med en sjukt förstor overall, en sjukt obekväm hjälm, glasögon, i med propparna i öronen, gasmask, verktyg nedtryckta i fickorna - ett under att jag överhuvudtaget kunde gå!!

En halvtimme senare står jag och drar bult för brinnande livet och svetten fullkomligt forsar! Jag ser ingenting för glasögonen immar hela tiden igen. Hör inte ett skvatt, p g a hörselpropparna förstås men det gjorde ju inte saken bättre när alla försöker prata i en gasmask!! Och för att inte tala om andnöden! Var det inte meningen att man skulle andas bättre MED gasmasken??

Helt slut innan klockan ens va tio...

Måndagen såg likadan ut. Tisdagen såg likadan ut, förutom att arbetsdagen blev 19,5 timme istället för 8......

Mjukstart????
Yeah right...
Nu låter jag sådär negativ igen, men det är jag inte! Det har gått bra, dom är snälla och trevliga och det är ju huvudsaken. Blev ju fina pengar på övertiden och jag fick va hemma å sova hela onsdagen med betalning - kanon ju!
Dessutom innebär ju detta kroppsarbete att jag förbränner fläsk på arbetstid. Det kan man ju inte gnälla över!

1 kommentar:

  1. Heey bruden!! Hörde att du ska komma o besöka Emma i helgen!! :D Ni är hjärtligt välkomna på fest på lördag iaf! Vet inte hur många som kommer eller vilken tid än, men det får vi väl se!! :D Jobba inte ihjäl dig, det verkar va ett tungt jobb.. :/ Kram!

    SvaraRadera