tisdag 12 maj 2009

Då var det dags...

...att börja jobba igen.


Jajamen, "hemmafrun" har skaffat sig ett jobb. Ett riktigt jobb. Ett mer välbetalt jobb. Dock bara ett sommarjobb som sträcker sig till mitten av augusti, men det är ju alltid nåt! Och, om jag spelar mina kort väl, kanske det leder till förlängning.



Så... imorgon ringer väckarklockan 05.15!!



Kanske inte direkt så att jag hoppar av glädje, det är trots allt snart ett år sedan jag sist behövde använda mig av denna hemska, dock så behövliga uppfinning! Men inte nog med att man ska försöka att inte se ut som en död sill första dagen på jobbet så blir man bokstavligen inkastad i det stora renoveringsprojektet som pågår där just i denna stund. Det ska bli väääldigt intressant att se hur jag, i det fullkomliga zombie-tillstånd jag brukar befinna mig i på morgnarna, ska försöka plocka fram dom få verkstadskunskaper som man för ett år sen la någonstans på "glömma-bort-hyllan" i hjärnan och kasta mig in i vad som nu komma skall...!

Verkar detta en aning pessimistiskt och gnälligt? Nej, jag är bara liiite, liiite nervös!! Men om man ska tro alla som man berättar för kommer det att gå kanonbra. Hoppas...!

Åt detta företag skall jag jobba för i sommar.
(Tyvärr gick det inte klicka sig vidare till det exakta stället - Rönnskärsverken - men det kanske är ett tillfälligt problem...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar